24-06-2009 23:05
Ik erger me altijd groen en geel aan die verkooptelefoontjes
Je weet wel, zit je éindelijk aan je welverdiende met zorg bereide maaltijd,
en dat belt d’r weer o’n gladjakker, of zo’n niet-zo-heel-intelligent-meisje.
Van die mensen die gewoon hun hele riedel oplezen, en niet eens wachten
op je antwoord.
En áls je dan de kans krijgt om tussendoor een antwoord te geven,
dan past het weer niet in hun verhaaltje.
En dan krijg je vaak hele rare gesprekken.
Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden iemand aan de lijn had, die me ook ’teenoftander’ wilde aansmeren.
Hij deed zijn verhaal en ik zei helemaal niks.
Uiteindelijk was hij klaar met z’n verkooppraatje en was de stof op.
Ik vroeg heel droog aan hem:
“missschien kun je beter eerst even aan me vragen of ik überhaupt interesse heb? dat zou je een hoop tijd schelen.”
Dus, je snapt: ik heb geen interesse!
Jamaar jamaar jamaar
Zo probeerde hij nog met ongeveer 20 argumenten mijn eigen mening te herzien, maar helaas, dat lukte hem niet
Een paar weken geleden belden ze me van canal digitaal.
Of ik de sportzenders gratis wilde uitproberen.
Neuj, antwoorde ik heel dom
Ik hou niet van sport.
Maar uut ies grátiesch mefrou, wazelde het meisje met een behoorlijk
buitenlands accent.
Ja en?
En stél dat ik dat wél zou doen, dat gratis kijken naar onnozele voetballers,
hoe kom ik er dan weer vanaf??
Nou dan hoefde ik “alléén maar” even een briefje te sturen dat ik van het abbonnement af wilde.
En anders? Nou dán loopt het gewoon verder door én moet ik betalen..
Dus, ik hoef dat niet.
Ik hou niet van sport, en dat briefje schrijven, vergeet ik vást weer,
en dan zit ik elke avond naar ronddwalende ballen te kijken.
No way maissie, riep ik, en hing op.
Een week later ontving ik een brief van de Digitale Kanalen.
Ik plofte bijna uit mekaar.
Wát een lef hebben ze tegenwoordig, gilde ik tegen Paul.
Ik zeg dat ik geen interesse heb, en nu sturen ze me nóg die shit op!
Wát een brutaliteit!
tot we vanaf vanmorgen opeens zwart beeld hadden…….
Na een hoop gebel, gemok en gezoek naar een telefoonnummer,
hoorde ik een véél te vriendelijke stem door de hoorn zeggen:
enkele weken geleden hebben wij u een nieuwe smartcard
toegestuurd, wilt u deze vervangen met uw huidge kaart?
Zodat u weer volop van alle zenders kunt genieten…..
ahúm
kuch
proest
Reacties